www.domain-név.hu

Larry Fischer - a domain guru

Ha nem ismerted volna Larry Fischert, és véletlenül belebotlasz egy domain konferencián, azonnal feltűnne, milyen rendkívül melegszívű, barátságos ember ő – még akkor is, ha sosem találkoztatok korábban. Ez a tulajdonság már több mint húsz évvel ezelőtt is megfogott benne, amikor először találkoztam vele a floridai TRAFFIC konferencián. Akkoriban Larry még csak egy útra lépett rá, amely végül legendává tette a domain iparágban – és amelyhez azóta is számtalan új fejezet kapcsolódik, miközben rendkívüli karriert épített domain befektetőként és közvetítőként.

Home.com eladását (melynek ára ugyan nem nyilvános, de valószínűleg szintén nyolc számjegyű összeg volt) barátjával és szuperközvetítő társával, Andrew Millerrel együtt bonyolították. Ezen felül megszámlálhatatlan további üzletet kötött elsődleges partnerével, Ari Goldbergerrel, valamint saját maga is sikeres eladásokat hajtott végre a GetYourDomain.com platformján keresztül.

2025-ös domain név eladások

A jelenlegi legnagyobb, nyilvánosan ismert 2025-ös domain eladás is Larry nevéhez fűződik: a Commerce.com 2,2 millió dollárért kelt el. Ő lett az AI.com kizárólagos közvetítője is – ez a domain egyedülálló értéket képvisel, és könnyedén megdöntheti a valaha volt legmagasabb domain árrekordot is. Sorolhatnám még a sikereit – például a Marketing.com-ot 2,5 millióért, vagy a Nursing.com-ot 950 ezer dollárért –, de a lényeg már biztosan átjött. Ami különösen érdekes: hogyan képes ez a halk szavú ember – egy igazi, valóságos Clark Kent – Superman-né válni, amikor nagy üzleteket kell nyélbe ütni? Hogyan csinálja?

Larry Brooklynban, New Yorkban született, ahol édesapja gyárban dolgozott, miközben iskolába járt, hogy csontkovács lehessen, és jobb életet biztosítson családjának. Sajnos egy munkahelyi baleset miatt rokkanttá vált, így álma szertefoszlott. A család nehéz helyzetbe került, de nem adták fel – Larry nagyszüleitől azt tanulták, hogy az ember csak akkor esik ki a játékból, ha feladja.

A nagyszülők Oroszországból vándoroltak ki, és nagyapja, mint építőmester, jó eséllyel indult Amerikában – de jött a nagy gazdasági világválság, és elveszítették azt a házat, amit nagyapja saját kezűleg épített. A mondás – „amikor nehéz a helyzet, a kemények beindulnak” – teljesen igaz volt Fischerék esetében. Évekbe telt, de újra össze tudták gyűjteni a pénzt, hogy visszavásárolják ugyanazt a házat. „Sajnos nagyapámat nem ismerhettem igazán, mert két hónappal a születésem után elhunyt” – meséli Larry. „De a nagymamámra csodás emlékeim vannak. Tipikus zsidó nagymama volt – mintha egy filmből lépett volna ki. Folyton az volt a legfontosabb számára, hogy mindenki jól lakjon – és még annál is jobban!”

Larry bácsikája is nagy hatással volt rá: „Nagyon felnéztem rá. Eredetileg könyvelőként kezdte, de vállalkozó szelleme volt, és sikeres céget épített, amelyet később be is vezetett a tőzsdére, ahol vezérigazgatóként dolgozott.” Sajnos fiatalon rákban elhunyt. „A felesége, Barbara néni, pedig egy kivételes nő – a szeretetével és odaadásával tartja össze a családot a mai napig.”

A bácsikája megmutatta Larrynek és a testvéreinek, hogy semmi sem lehetetlen, ha keményen dolgozol érte – az anyjuk pedig mindent megtett, hogy a fiúk elérhessék az álmaikat. „Anyám nem tanult tovább a középiskola után – abban az időben ez gyakori volt –, de hitt az oktatásban, és gondoskodott róla, hogy mindannyian továbbtanulhassunk. A Pace Egyetemen diplomáztam, ami egy kis iskola Manhattan belvárosában, kiváló számviteli programmal. A két bátyám is ott tanult, és mindketten könyvvizsgálók lettek, így számomra is ez tűnt a természetes útnak” – mondja Larry.

A főiskolai tanulmányok során Larry nemcsak tudást szerzett. „A Pace Egyetemen ismertem meg a feleségemet, Maryt, és hét évig jártunk, mielőtt összeházasodtunk. Az ő nagy ír családja nagyon különbözött az enyémtől” – mondta Larry. „Mary családja mély ír gyökerekkel rendelkezik. Az édesapját, akit nagyon tiszteltem, aktívan részt vett New York ír szervezeteinek munkájában. Szorosan együttműködött Koch polgármesterrel az ír közösséget érintő ügyekben, és a New York-i Szent Patrik-napi felvonulás menetirányító bizottságának elnöke volt. Mary az egyik legfőbb oka a mai sikereimnek; ő regisztrált könyvelő és pénzügyi igazgató, és míg én mindig az új üzleteket hajszolom, ő gondoskodik róla, hogy a vállalkozás és a család zökkenőmentesen működjön.”

 

Larry elmondta, hogy gyerekként visszahúzódó volt, egészen addig, amíg főiskolára nem került. A Pace Egyetem volt az a hely, ahol sikerült kitörnie ebből a burokból, és fokozatosan önbizalmat szerzett, ami új ajtókat kezdett megnyitni előtte. „DJ lettem a Pace rádióállomásán, a WPUB-n, és természetesen a Pace Pub felé húzott a szívem, ahol szabadon áramlottak az ötletek (és a sör is)” – emlékezett vissza Larry. 

„Ott született meg az egyik első nagy ötletem: szindikált rádiós tartalom létrehozása főiskolák számára. Az Intercollegiate Radio Network nevet adtam neki. Körülbelül 600 rádióállomásnak küldtem levelet, és közel 60%-os válaszarányt kaptam azoktól az iskoláktól, amelyek érdeklődtek a műsor iránt. Sajnos a pénz és a tapasztalat hiánya miatt akkoriban nem tudtam továbblépni. Mégis fontos leckét tanultam belőle: ahhoz, hogy jövőbeni ötleteimet sikerre vigyem, szükségem lesz egy partnerre, aki jártas azokban a területekben, ahol én nem. Évekkel később megtaláltam a tökéletes partnert, amikor megismertem Ari Goldbergert.”

Jó is volt, hogy Ari-val csak néhány évvel később találkozott, mert így Larry-nek volt ideje arra, hogy kiépítse a saját, erős tudásbázisát – olyat, ami végül rendkívül hatékonnyá tette majdani együttműködésüket. Miután megszerezte a könyvelői diplomáját, Larry remélte, hogy bekerülhet a „Nagy Nyolc” számviteli cég valamelyikéhez. Ez meg is történt, amikor ajánlatot kapott a Coopers and Lybrand-tól (ma PwC). „A Coopers and Lybrand-nál végzett munka jelentősen növelte az önbizalmamat” – mondta Larry. „Megtanultam közvetlenül kapcsolatba lépni felsővezetőkkel, akik gyakran sokkal tapasztaltabbak voltak nálam, és olyan értelmes kérdéseket feltenni a vállalkozásaikkal kapcsolatban, amelyek révén gyorsan alapos képet kaphattam róluk.”

„Pontosan két évig, három hónapig, egy óráig és négy percig dolgoztam a Coopers and Lybrandnál, mielőtt rájöttem, hogy soha többé nem akarok másnak dolgozni! Úgy éreztem, hogy más irányítása alatt dolgozni túlságosan korlátozó számomra. Amikor otthagytam a Coopert, áttértem a fejvadászatra – ez volt az első igazi tapasztalatom az értékesítés világában. Kaptam egy névjegyzéket, és azt mondták, figyeljem meg, hogyan dolgoznak a többi toborzó az irodában. Az első évben mindössze 12 000 dollárt kerestem, és megkérdőjeleztem a döntésemet. Azonban kitartással és kemény munkával a következő években nagyon sikeres lettem, és végül megalapítottam a saját toborzócégemet.”

„Azokban az években a legfontosabb lecke, amit megtanultam – és amely a mai napig irányt mutat számomra – az volt, hogy úgy bánjak az emberekkel, ahogy szeretném, hogy velem bánjanak. Ez az elv mélyen beépült abba, ahogyan az üzlethez és az élethez viszonyulok” – mondta Larry. Tudom, mennyire igaz ez, mert megszámlálhatatlan helyzetben, mindenféle interakció során soha nem láttam, hogy Larry bárkivel máshogyan bánna, mint a legnagyobb tisztelettel – és ez az, ami miatt ő az iparág egyik legáltalánosabban tisztelt alakjává vált.

Azokban az években, közvetlenül azelőtt, hogy felfedezte volna a domainüzletet, Larry számos vállalkozásba belevetette magát, többek között közös projektekbe helyi újságokkal, hogy hangalapú személyes szolgáltatásokat nyújtsanak – ezzel növelve az olvasói elköteleződést és pluszbevételt generálva a nyomtatott médiának. Emellett létrehozott és üzemeltetett emelt díjas (900-as) telefonszolgáltatásokat a Purdue Egyetem sportosztálya számára, valamint interaktív szavazási programokat indított, amelyek bevételt hoztak New York Szent Patrik-napi felvonulásának.

Ami a domainnevekkel kapcsolatos „Aha!” pillanatát illeti – az az ötlet szó szerint az égből pottyant a fejére! „1995-ben a The Wall Street Journal egyik cikke keltette fel az érdeklődésemet a domainnevek iránt” – emlékezett vissza Larry. „Kivágtam a cikket az újságból, feltettem egy polcra, és elfelejtettem. Két évvel később az a polc szó szerint a fejemre esett, felvettem a cikket, újra elolvastam – és megfertőzött a téma. Teljesen elmerültem a domainvilágban, ahol egy kis, tech-orientált vállalkozókból álló közösség működött, akik a pincéjükből regisztráltak domaineket. Ez egy szoros közösség volt, és hamar rájöttem, hogy a domainnevek nemcsak online címek – hanem digitális eszközök, amelyeket meg lehet vásárolni, el lehet adni, és még bevételt is lehet belőlük termelni.”

„Miután néhány kevésbé sikeres vállalkozást is kipróbáltam, végül megtaláltam az igazi hivatásomat. A feleségem, Mary, mindig hitt bennem, akkor is, amikor mások nem – és pénzügyileg is támogatta a családot a nehéz időkben. A kezdeti időszakban 100 dollárért vásároltam domaineket – anélkül, hogy bármilyen módon pénzt tudtam volna csinálni belőlük, vagy lett volna piactér, ahol eladhattam volna őket. Egyszerűen fogalmazva: nem volt bevétel. Érthető módon a feleségem egyszer csak azt mondta – ha nem tudok ebből pénzt csinálni, ennyi volt. Aztán jött a csoda – eladtam a Portuguese.com domainnevet 3 000 dollárért. Ez az egyetlen eladás tartott benne engem a domainbizniszben” – jelentette ki Larry.

Bár nem volt sok pénz, ez az eladás felbecsülhetetlennek bizonyult, mert Larry-t benntartotta a játékban. Nem sokkal ezután megtapasztalta, milyen szerencsés, hogy nem adta fel – jött egy hívás egy cégtől, amely érdeklődött a Return.com megvásárlása iránt. Mire a beszélgetés véget ért, Larry kapott egy 125 000 dolláros ajánlatot. Nem véletlen, hogy azt mondják: „ne számold a csirkéket, mielőtt kikelnek.” Másnap a cég vezérigazgatója visszahívta: „Sajnálom, de nem tudjuk véglegesíteni az eredeti ajánlatot.” „Lesújtottam” – mondta Larry –, „de mielőtt egyáltalán feldolgozhattam volna a csalódást, megkérdezte: ’Rendben lenne, ha 100 000 dollárt fizetnénk készpénzben, és gyorsan lezárnánk az üzletet?’” – „És ezzel hirtelen újra a csúcson voltam, és hivatalosan is beindultam. Ez az eladás volt a bizonyíték, amire szükségem volt, és innentől minden gyorsan mozgásba lendült.”

Larry egyik másik domainneve kulcsszerepet játszott abban a sor eseményben, amely végül gyümölcsöző partnerségéhez vezetett Ari Goldbergerrel. „1997-ben kezdtem el domainneveket regisztrálni, és az egyik legelső, amit bejegyeztem, az az AndyWarhol.com volt” – kezdte Larry. „Nagyon vonzott a pop-art, különösen Andy Warhol és Keith Haring munkássága, bár egy eredeti mű megvásárlása elérhetetlen volt számomra. Számomra az AndyWarhol.com regisztrálása olyan érzés volt, mintha birtokolnék egy személyes Warhol-darabot.”

„A weboldal ma is ugyanaz a rajongói oldal, amit annak idején létrehoztam, de egy napon kaptam egy levelet a Warhol Alapítványtól, amelyben követelték a domain átadását. Amikor ezt megemlítettem Jon Kimballnak a Mail.com-tól, azt tanácsolta, beszéljek a cég jogászával, Ari Goldbergerrel. Ari hatékonyan kezelte a helyzetet, és lehetővé tette, hogy a mai napig megtarthassam a domaint.”

„Ari megelőzte korát az internetjog területén. Különösen emlékezetes, hogy megnyerte az első olyan ügyet, amelyben egy domaintulajdonost védett egy nagyvállalattal szemben, amely el akarta venni a domainjét. Ez a mérföldkőnek számító eset az Esqwire.com-ot érintette, Ari saját jogi márkáját. Hamar rájöttünk, hogy sok közös van bennünk – erős vállalkozói ösztön és a domainnevek iránti szenvedély” – mesélte Larry. „Együtt alapítottuk meg a SmartName.com-ot, egy korai domain monetizációs platformot. A SmartName.com kezdetben két ember volt a pincéjében, egy kiszervezett fejlesztővel – fogalmunk sem volt róla, hogy meg fogjuk változtatni a domainvilágot.”

„Akkoriban Ari egy Yahoo hirdetési csatornát kezelt fő ügyfele, az Anything.com számára. Innen jött az ötlet, hogy ezt a feedet más neves domaintulajdonosoknak is felajánljuk, és így jött létre a SmartName. Ari kezelte a Yahoo-val való kapcsolatot és a technikai részleteket, míg én az affiliate-partnerekkel foglalkoztam. A SmartName gyorsan növekedett, és kizárólag olyan felső kategóriás domaintulajdonosokra összpontosítottunk, akik prémium minőségű domaineket birtokoltak” – mondta Larry.

A SmartName.com forradalmasította az iparágat azzal, hogy segített a domainbefektetőknek portfólióikat állandó bevételi forrássá alakítani. A platform sikere valódi lehetőségeket teremtett sok korai domainer számára, néhány ügyfél számára pedig életre szóló változást hozott. Az egyik első SmartName-ügyfél például éppen váláson ment keresztül, csőd fenyegette, és az otthona végrehajtás alatt állt. Mindezek ellenére sem volt hajlandó eladni a domaineket – olyanok voltak számára, mintha a gyerekei lennének. Miután elkezdte használni a SmartName-et, a domainjei elkezdtek annyi bevételt termelni, hogy meg tudta változtatni az életét. „Ez a hit és kötődés a domainnevekhez és azok lehetőségeihez közös vonás volt a korai domainerek között” – tette hozzá Larry.

„Életem egyik legszebb időszaka volt – őszintén élveztem azokat a beszélgetéseket és kapcsolatokat, amelyeket akkoriban alakítottam ki” – mondta Larry. „Hihetetlenül felemelő és izgalmas érzés volt látni, ahogy a barátaim először kezdenek pénzt keresni a domainjeikből. Erős barátságokat építettem ki ezekkel a partnerekkel, és büszke vagyok rá, hogy a legtöbbjükkel a mai napig tartom a kapcsolatot.”

„Ari bemutatott az Anything.com portfólió rejtélyes tulajdonosának is – egy igazi géniusznak, aki sok szempontból a domaining világának első számú úttörője volt. Ha volt valaha igazi pionír ebben az iparágban, akkor ő volt az. Akkoriban – és a mai napig – az Anything.com az egyik legjobb generikus domainnév-portfólió. Gyorsan elkezdtem együtt dolgozni velük, kizárólag az ő domainjeik adásvételét segítve – ezt a szerepet a mai napig betöltöm. Olyan érzés volt, mintha Tom Hagen szerepébe léptem volna – A Keresztapa című film kitalált consigliore-jébe –, aki egyetlen nagy ügyfélnek szenteli magát. És őszintén szólva? Nagyszerű érzés volt!” – mondta Larry.

„Idővel elkezdtem együtt dolgozni sok olyan domainerrel, akiket még a SmartName-es időkből ismertem – látnoki emberek voltak, akik a világ legjobb .com domainjeinek nagy részét birtokolták.” Ez vezetett ahhoz, hogy Larry elindította a GetYourDomain.com oldalt, mint személyes brókerplatformját. Arra a kérdésre, hogy mi az, ami hozzájárult sikeres működéséhez, Larry így válaszolt: „Amikor egy ügyfél specifikus domainnevét adom el, a megközelítésem általában közvetlen kapcsolatokra és széleskörű megkeresésre épül. Ugyanakkor, ha egy másik, általam megbízhatónak tartott bróker erős kapcsolatot ápol egy adott céggel, együttműködöm vele az ügylet lebonyolítása érdekében. Hasonlóan az ingatlanügynökséghez, az elsődleges célom mindig az, hogy a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsam, és a lehető legjobb eredményt érjem el az ügyfelem számára. Csak olyan domaineket képviselek, amelyeket biztosan el tudok adni – jellemzően az ajánlatok körülbelül 5%-át fogadom el. Minden egyes domaint olyan gondosan és körültekintően kezelek, mintha a sajátom lenne” – tette hozzá Larry.

Ahogy sok domainbefektető és -bróker, Larry is otthonról dolgozik – ez az egyik dolog, amit a legtöbben szeretünk ebben az iparágban. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy technikailag „mindig az irodában vagyunk”. A mobil eszközök pedig tovább fokozzák ezt az érzést: akkor is elérhető vagy, ha épp valahol egészen máshol tartózkodsz. Ezért a munka és a magánélet egyensúlya, főleg ha az embernek családja van, komoly kihívás lehet. Megkérdeztem Larryt, hogyan kezeli ezt.

„Ha évekkel ezelőtt kérdeztél volna, valószínűleg azt válaszoltam volna, hogy mindig dolgozom” – mesélte Larry. „Felkeltem, és azonnal lementem a pincében lévő íróasztalomhoz, elérhető voltam telefonon sokszor még éjfél után is.”

„A vicces az, hogy amikor eladtuk a SmartName-et, éppen családi vakáción voltunk a Grand Canyonnál. Nem volt térerő, az egyetlen elérhető telefon a szállodai szobánkban volt. A szerződések átnézéséhez egy 300 oldalas dokumentumot kellett lassan végigvárnom, amíg régi, tekercses faxpapíron megérkezett!” – nevetett fel Larry a történet felidézésekor.

„Sajnos sokáig tartott, mire igazán értékelni tudtam, mennyire fontos a kiegyensúlyozott munka-magánélet. Imádok utazni, és a szabadidőmet olyan helyek felfedezésével tölteni, ahol még soha nem jártam. Több mint 40 országba jutottunk el a családommal – a legemlékezetesebb utak között volt egy afrikai szafari és egy kínai körutazás. Az egyik kedvenc helyem Írország, ahol Marynek csodálatos családja él.”

„A legnagyobb örömöt és büszkeséget az okozza számomra, hogy látom, milyen emberekké vált a két fiam, Jeffrey és John. Mindketten az Ivy League egyetemein diplomáztak – valami, amit sosem tudtam volna elképzelni abból kiindulva, ahogyan én felnőttem. És ennek nagy részét tényleg Marynek köszönhetjük – őszintén nem tudom, hogyan képes annyi mindent elintézni egyetlen nap alatt. Ez valódi családi vállalkozás volt: Jeff és John a domainipar világában nőttek fel, Jeffrey pedig gyakran elkísért konferenciákra és aukciókra is.”

„Emlékszem, egyszer Jeff – aki ebben a közegben nőtt fel – részt vett egy élő aukción egy Las Vegas-i domain konferencián. A barátom, a domainipar úttörője, Mike Berkens adott neki egy licittárcsát, és azt mondta: ‘Nyerjünk meg egy domaint!’ És Jeff valóban nyert. Ez önmagában is elég izgalmas lett volna, de ezen az aukción minden győztes licitáló kapott egy hawaii leis virágfüzért, amit egy Playboy Centerfold modell adott át. Az a fotó, amelyen Jeff átveszi a leis-t, legendássá vált a középiskolai barátai körében – egy vidám fejezetként gazdagítva a család történetét a domainüzlet világában” – mosolygott Larry.

„A pályafutásom során számos más szórakoztató pillanatot is átéltem, amelyekre a mai napig mosolyogva emlékezem vissza” – tette hozzá Larry. „Egy felejthetetlen élmény például egy New York-i domain konferencián történt, ahol Jeffreyvel együtt lógtunk egy barátunkkal és domainer társunkkal. A barátja elhozta a lányát is – egy fiatal nőt, aki akkor csak egy volt a sok résztvevő közül. Akkor még nem tudtuk, hogy ez a barát lányából egyszer szupersztár lesz – a kortárs zene egyik legnagyobb neve.”

(Szerkesztői megjegyzés: Larry a veterán domainbefektetőre, Rob Grantra és rendkívül tehetséges lányára, Lana Del Rey-re utal. Rob maga is zenész, és később klasszikus zongoraalbumával a Billboard toplista első helyére került.)

Larry így emlékezett: „Ez egyike volt azoknak a hétköznapi pillanatoknak, amelyek később monumentális jelentőséget kapnak. Ebben az esetben egy domain konferencián történt véletlen találkozás lett a világszerte ismert művész történetének egy mókás lábjegyzete.”

Van azonban egy másik szupersztár is, aki Larry elmondása szerint egész életében inspirálta – The Boss, vagyis Bruce Springsteen, akinek koncertjén több mint százszor járt élőben!

Larry mesélte: „Az első koncert, amin valaha részt vettem, Bruce Springsteen fellépése volt. Egy pénteken az egyetemi kocsmában ültem, amikor az egyik barátom megkérdezte, van-e programom a hétvégére. Mondtam, hogy nincs, mire ő azt válaszolta, hogy épp Buffalóba tart a Springsteen-koncertre aznap este. Tipikus tinédzserként csak annyit mondtam: ‘Ben vagyok!’”

„Akkoriban fogalmam sem volt, ki az a Bruce. De amikor megláttam őt a színpadon, az valami egészen más élmény volt, mint amit addig ismertem. Lélegzetelállító. Misztikus. Az a pár óra alatt minden más eltűnt. Teljesen kizártam a külvilágot – csak én voltam és a zene. Attól a pillanattól kezdve a koncertjeire járni olyan lett, mint egy drog – az a fajta, ami mindenre gyógyír” – csodálkozott Larry.

Egy kapcsolódó történetben Larry ezt mesélte:

„Évekkel később, miután eladtuk a SmartName-et, szerencsés helyzetbe kerültem, hogy a kisebbik fiamat egy brooklyni magániskolába küldhettem. Az iskolaév elején tartottak egy rendezvényt a szülőknek, amelyre a feleségemmel együtt önkéntesnek jelentkeztünk. Engem a bárpult mellé osztottak be. Néhány perccel később egy másik önkéntes — egy nő — csatlakozott hozzám. Beszélgetni kezdtünk, és elmondta, hogy nemrég költöztek New Jerseyből, és a gyerekei is újak az iskolában. Azt is említette, hogy a férje sokat utazik a munkája miatt. Természetesen rákérdeztem, hogy mivel foglalkozik. Mosolyogva mondta: ‘Zenész. Jon Bon Jovi a neve.’ Gondolkodás nélkül azt feleltem: ‘Tudom, hogy nagy rocksztár — biztosan hallottam már a dalait a rádióban, de egyet sem tudnék biztosan felismerni. Viszont ha Bruce Springsteen felesége lennél… az már más lenne!’”

„Ezen jót nevetett, és megtörte a jeget közöttünk. Kicsit ideges voltam, hogy magániskolába íratom a fiamat, de ez a pillanat sokkal otthonosabbá tette az egészet.”

Az elmúlt három évtizedre visszatekintve Larry hozzátette:

„Mélyen értékelem azokat az embereket, akikkel megismerkedtem, és a barátságokat, amelyeket a domaining karrierem során kötöttem. Őszintén áldottnak érzem magam, amiért ilyen pozícióban vagyok szakmailag és magánéletileg is.”

Bár Larry már most is egy kivételesen hosszú és sikeres pályát tudhat maga mögött, úgy véli, a domaining iparág legjobb évei még hátravannak.

„Úgy tervezem, hogy mindig aktív részese maradok a domaining közösségnek, mert meggyőződésem, hogy még rengeteg növekedési lehetőség áll előttünk” – mondta határozottan.

„Az évek során többen is megkerestek, hogy indítsunk domain parkolási céget, vezessek brókerszolgáltatásokat, vegyek részt új GTLD-projektekben, vagy más iparági lehetőségekben. Mindig nyitott vagyok az új ötletekre, mert tudom, hogy ebben a dinamikus világban még sok mindent el lehet érni!”

És ez igaz is.

Ez az iparág folyamatosan változik, de ezzel együtt folyamatosan új lehetőségeket is teremt azok számára, akik előrelátóak és vállalkozószelleműek. A te személyes utad is sokféleképp alakulhat, de egy dolog biztos:

 

ha hajlandó vagy beletenni a munkát, rendkívül érdekes emberekkel találkozhatsz, és akár egy életre szóló történettel is gazdagodhatsz.

 

 

kulcsszavak: home.com, ai.com, Larry Fischer

 

2025.05.04

Domain név keresés

Kosár
Tovább a fizetéshez